Mobilitate. În primele 9 luni ale acestui an, românii au cumpărat cu 40% mai multe mașini electrice față de anul trecut

Deși după primele luni din 2020, piața auto este în scădere puternică, categoria autoturismelor ”verzi” câștigă mult teren. Cele mai recente date transmise de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile) arată că în vârful clasamentului se află mașinile hibride plug-in, cu o creștere a vânzărilor de peste 140 la sută, urmează mașinile electrice 100% și apoi cele hibride.

În 9 luni, s-au cumpărat 555 de mașini hibride plug-in

Creșterea vânzărilor de autoturisme 100% electrice este de 40,8%. Asta înseamnă că în primele 9 luni ale anului trecut s-au cumpărat 999 de mașini, iar în primele 9 luni din 2020, 1407. O creștere mai consistentă, de 141,3% apare la autoturisme hibrid plug-in. Apare însă și o evoluție negativă, în cazul autoturismelor hibride care dispun de propulsie electrică. Scăderea vânzărilor este de -8,2%.

Cele mai căutate mărci de mașini electrice

Datele furnizate de APIA mai arată că în ceea ce privește topul pe mărci la 9 luni al autovehiculelor electrice (100% și hibride pulg-in), care sunt stimulate de altfel prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault, Skoda, Volkswagen, Hyundai și BMW.

Acest site web utilizează Cookie-uri