Oamenii așteaptă cu sufletul la gură ziua marilor promoții. Black Friday înseamnă miliarde de produse cumpărate la reducere în întreaga lume. Retailerii vin cu oferte care de care mai atractive, iar vânzările la nivel global în această zi cresc de la an la an. Însă ce urmează după Black Friday? O lovită uriașă dată mediului!
Anul acesta, Black Friday are toate șansele să doboare toate recordurie. Iar pandemia ajută enorm la asta! Oamenii stau mai mult timp acasă, magazinele sunt închise în multe țări, așa că singurul mod de a face cumpărături de multe ori este cel online. Și dacă la asta mai adaugi și niște reduceri de preț rețeta de vânzări e garantată.
Miliarde de livrări după ziua reducerilor
Cumpărătorii vizează reduceri mari, dar vor în același timp și o perioadă cât mai scurtă de livrare a produselor. Iar asta pune presiune pe companiile de curierat. Mai toate marile magazine online fac angajări în departamentele de livrări înainte de Black Friday pentru a face față comenzilor și a reduce timpul de așteptare pentru clienți.
Însă asta înseamnă și că foarte multe vehicule, în special mașini, microbuze de transport, dube și camioane vor fi pe străzi pentru a duce pachetele la destinație.
Fiecare livrare duce automat la creșterea emisiilor de dioxid de carbon!
„Problema” Black Friday
Potrivit BBC, Greg Marsden, profesor la Universitatea din Leeds spune că numărul foarte mare de mașini care vor face livrări va duce la creșterea emisiilor și va crea un vârf al acestora în ziua de Black Friday, dar și după.
Oamenii creează o așteptare uriașă pentru că vor să le fie livrate pachetele cât mai rapid. Se întâmplă acum la fel ca de Ziua Mamei, cu livrarea florilor și a dulciurilor.
În Marea Britanie, de exemplu, site-ul money.co.uk arată într-un studiu propriu că 85% dintre britanici au de gând să facă cel puțin o achiziție de Black Friday, în timp ce doar 1 din 10 se gândește la impactul livrărilor asupra mediului.
Triplare a vânzărilor în România
Cel mai mare magazin de vânzări online din România estimează o tripla a veniturilor generate de Black Friday. Dacă anul trecut a vândut de aproape 200 de milioane de lei, acum estimează că va încasa aproape 700 de milioane de lei din campania de Black Friday. Compania a angajat câteva sute de oameni în plus în această periodă doar ca să facă față livrărilor în zilele viitoare.
Per tota, piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii 5 ani și a ajuns de la 2 miliarde de euro pe an la peste 6 miliarde în 2019.
foto: storyblocks.com