Cel mai recent raport făcut de Google despre locurile frecventate de români arată că în luna octombrie, deplasările la restaurante, mall-uri și teatre au scăzut cu 23%, folosirea mijloacelor de transport public cu 21%, iar deplasările la locul de muncă cu 10%. În creștere cu 2% sunt drumurile la magazine și farmacii, cât și plimbările în parc. Perioada de referință pe care Google o ia în calcul și față de care se fac calculele este 3 ianuarie – 6 februarie.
Parcurile, la mare căutare în 20 de județe din România
În aproape jumătate dintre județele țării, parcurile au fost mai des frecventate în luna noiembrie, arată raportul Google. Cel mai mult s-au plimbat locuitorii din județul Constanța, unde numărul ieșirilor a crescut cu 66%. Și cei din Ilfov sau Maramureș au vrut să se bucure de un aer curat.
Farmaciile au fost căutate mai mult în 27 de județe
Același raport mai arată că românii au ajuns mai des la magazine și la farmacii decât o făceau înainte de pandemie. Un top 5 al județelor în care numărul vizitelor la farmacii a crescut în luna noiembrie arată așa: pe locul I este județul Călărași, cu o creștere de 32%. Urmează Ialomița + 30%, Ilfov +19%, Olt + 12%, Bacău +11%.
Doar în 3 județe numărul călătorilor din transportul public este în creștere
Luna octombrie arată și o scădere în numărul de călători care folosesc transportul public. Scăderea poate fi explicată și de avertismentele medicilor, care au tot menționat în ultima perioadă că locurile aglomerate trebuie evitate pe cât posibil. Cea mai mare scădere a numărului de călători se regăsește în județul Ilfov -44%, urmează Sălaj -42% și Mehedinți -37%. Și în Capitală s-a circulat mai puțin, numărul este în scădere cu 23%. Pe de altă parte, în Buzău, Brăila sau Botoșani, oamenii au folosit mai mult transportul în comun, față de perioada de dinaintea pandemiei.
Despre raportul GOOGLE
Setul de date generat de GOOGLE este destinat să ajute la remedierea impactului COVID-19. Nu trebuie utilizat pentru scopuri medicale de prognostic sau tratament. De asemenea, nu trebuie utilizat pentru îndrumări cu privire la planurile personale de călătorie. Datele arată cum se schimbă vizitele în diferite locuri în fiecare regiune din țară.