În plină pandemie globală, românii sunt interesați să învețe cum să nu mai arunce mâncarea. Asta arată rezultatele campaniei ”Respect mâncării!”, de rulată de InfoCons, alături de alte 6 organizații din Lituania, Bulgaria, Letonia, Estonia, Croația și Bangladesh.
Campania și-a propus să îi informeze pe oameni despre efectele risipei alimentare, precum și promvarea unor soluții care să ducă la reducerea fenomenului. În total, aproape 5 milioane de români au învățat ce acțiuni pot întreprinde pentru a reduce risipa alimentară, prin campania desfășurată preponderent în online. Mai multe, rezultatele înregistrate arată o dublare a numărului de persoane interesate de risipa alimentară și combaterea acesteia în ultimul an, adică în perioada pandemiei.
Creșterea numărului de persoane interesate de tema risipei alimentare în al treilea an de campanie este dovada clară a eficienței și succesului acțiunilor noastre. InfoCons luptă de 10 ani pentru promovarea reducerii risipei alimentare, atât prin conștientizarea și educarea cetățenilor, dar și a agenților economici. — Sorin Mierlea, președinte InfoCons
Potrivit estimărilor Comisiei Europene, aproximativ o treime din produsele alimentare destinate consumului uman la nivel mondial sunt irosite, ceea ce genereză costuri economice și ecologice semnificative. Doar în Europa, 89 de milioane de tone de alimente ajung în fiecare an la gunoi, iar 5 milioane de tone provin din România care ocupă, astfel, locul 9 în clasamentul risipei.